“Projekt Záchranár v sociálnych službách ukazuje, že klienti napriek fyzickému či mentálnemu znevýhodneniu ovládajú základy prvej pomoci a dokážu si navzájom pomôcť. Záchranári sa zas učia, ako s nimi komunikovať,” informuje Trenčiansky samosprávny kraj na svojej webovej stránke.
“Podstata myšlienky nie je o výučbe, lebo klienti prvú pomoc ovládajú. Je to o tom, aby sme im my, profesionáli, dodali energiu a odvahu, lebo postupy vedia, len potrebujú počuť, že to robia správne. Prvé minúty sú rozhodujúce a oni sú tí, ktorí dokážu človeka zachrániť,“ vysvetlil predseda združenia Emergency Support Pavol Šulovský.
“Na stretnutiach so záchranármi obyvatelia zariadení živo diskutujú o svojich skúsenostiach. Najčastejšie zažívajú epileptické záchvaty, v letných mesiacoch kolapsové stavy, úrazy, krvácania či dusenie,” pokračuje kraj.
“Naši klienti chodia na vychádzky a výlety mimo zariadenia, kde môžu vzniknúť rôzne situácie. Dôležité je, aby ich vedeli vyhodnotiť a vedeli adekvátne zareagovať,“ povedala Mária Barteková, inštruktorka sociálnej rehabilitácie z CSS – Sloven.
zdroj: TSK
zdroj: tsk.sk